شناخت راه و اندیشه امام حسین(ع) توسط هیئت های مذهبی
کد خبر: 3534902
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
چراغی خواستار شد:

شناخت راه و اندیشه امام حسین(ع) توسط هیئت های مذهبی

گروه اجتماعی: معاون فرماندار رضوانشهر خواستار شناخت راه و اندیشه امام حسین(ع) و واقعه عاشورا توسط جوانان و هیئت های مذهبی شد و گفت: پیام واقعه عاشورا برای دنیای امروز روشن و واضح است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، ابراهیم چراغی، معاون فرماندار شهرستان رضوانشهر امروز، 11 مهر در گردهمایی عاشورائیان این شهرستان، در جمع مسئولین و هیئت امنای مساجد و مذهبی و مداحان اهل بیت(ع)، اظهار کرد: پیام واقعه عاشورا برای دنیای امروز بسیار روشن و واضح است.

وی خواستار شناخت راه و اندیشه امام حسین(ع) و واقعه عاشورا توسط جوانان و هیئت های مذهبی شد و گفت: با شناخت عمیق از سیره و رفتار امام حسین(ع) نسبت به برگزاری مراسمات مذهبی و عزاداری در شهرستان تلاش شود.

این مقام مسئول بر برپایی نماز جماعت در مساجد تاکید و عنوان کرد: گاهی اوقات مشاهده شده که در مسجدی اذان پخش می شود، اما هیئتی مشغول به عزاداری است و انتظار داریم چون اصل و نیت ما حفظ نماز و اذان است، تمام هیئت امنای مساجد و هیئت های مذهبی این موضوع را رعایت نمایند.

چراغی از اعضای هیئت امنا، تکایا، حسینیه ها و مساجد شهرستان خواست هماهنگی و همکاری لازم را با نیروی انتظامی و پلیس راهور نسبت به برقرای نظم و امنیت در برگزاری مراسمات باشکوه عزاداری سرور و سالار شهیدان داشته باشند.

معاون فرماندار رضوانشهر با اشاره به پیاده روی بزرگ دشمن شکن اربعین حسینی(ع)، گفت: اهمیت این حرکت میلیونی جهان اسلام تا آنجا است که دشمنان با دیدن سیل خروشان مردم متدین و عاشق اهل بیت(ع) به هراس و تکاپو خواهند افتاد لذا همه مسئولین، بخشداران، هیئت امنای مساجد، هیئت های مذهبی و مردم شریف شهرستان باید در این اجتماع عظیم نقش داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین هادی حبیبی، امام جمعه رضوانشهر نیز، با اشاره به اینکه هدف قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود، بر ضرورت رعایت شئونات اسلامی در این ماه تاکید کرد و افزود: هیئت امنای مساجد و هیئت های مذهبی و مدیران تشکل های دینی باید توجه داشته باشند که ضمن مراعات مقررات و موازین قانونی، باید از هرگونه انحراف در مراسم سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) نیز جلوگیری کنند.

وی از هیئت امنای مساجد و هیئت های مذهبی شهرستان خواست با برنامه ریزی مراسم عزاداری ها را مدیریت نموده و عزاداری هایشان دارای هدف باشد.

captcha